zondag 17 juni 2012

Van Hong Kong via Singapore naar Australië!

Afscheid Shane en Raphaele
Onze laatste dagen in Hong Kong eindigen we met nog een paar bourgondische afspraken. Zo koken we op onze laatste avonds voor Natsumi. Als toetje verrast zij ons met Okonomiyaki (Japanse pannekoeken)! Heel bijzonder en erg lekker. En we hebben nog een lunchafspraak met Raphaele en Shane, die willen ons hotpot laten proberen, maar we komen uiteindelijk terecht bij een Koreaan. Ook erg lekker! Daarna nemen we afscheid, met de belofte van Shane dat hij de volgende keer hotpot voor ons maakt. Deal!

Hoppen maar met die bus!

We springen snel de metro in, want het is tijd voor onze transfer vlucht naar Singapore. Als we hier landen, is het al laat. We vinden ons hostel –maken de snurkende receptionist wakker- en eten op straat nog een hapje voor we het bed in duiken. ´s Morgens zijn we vroege vogels, want we willen onze paar uurtjes in Singapore goed benutten. Het zijn sub-tropische temperaturen hier, met de bijbehorende buien. De vegetatie is ook sub-tropisch en zorgt voor een fris, groen straatbeeld, ondanks alle hoogbouw.
Het gave Marina Bay Sands hotel
We vinden een hop-on, hop-off bus en worden in twee uurtjes tijd de stad door gereden langs alle highlights. Tijd voor hop-off´s hebben we helaas niet, dus die bewaren we voor een volgend bezoek. We eten nog een hapje in Chinatown en dan moeten we alweer richting luchthaven gaan.

Ook deze vlucht vliegt voorbij en voor we het weten landen we al in Perth. In de aankomsthal staat Fleur (oud-studiegenoot van Angélique) klaar om ons te begroeten. Erg leuk om haar na een jaar of vijf terug te zien! Ze woont nu al een paar jaar in Perth en bij haar en haar vriend Adam mogen we een tijdje logeren. We krijgen onze eigen slaapkamer en badkamer, dus we zijn heel blij met deze plotselinge luxe!

Straatartiest in Fremantle
Na een heerlijke nachtrust worden we wakker op een zonnige zondagmorgen. Fleur rijdt met ons naar een supermarkt, waar we nogal schrikken van de prijzen. Alles is bijna dubbel zo duur als in Nederland. We moeten snel proberen een baantje te vinden hier, anders gaat ons reisbudgetje heel snel slinken...! ´s Middags nemen we de trein naar het historische havenstadje Fremantle, waar we de Fremantle Market en de haven bezoeken. Erg relaxed is het hier; overal zitten mensen buiten op terrasjes te eten en te drinken. En de Fish & Chips is kakelvers.
Zonsondergang Fremantle Beach
Het is wel weer even wennen om weer tussen zoveel blanken te zitten na al die tijd in Afrika en Azië. We vallen weer rustig terug in de anonimiteit.
We lopen bij een paar backpackers hostels binnen om op de prikborden te kijken naar auto´s en banen. Vooral de advertenties waar met dikke letters ´URGENT!´ op staat, inclusief de bijbehorende prijsverlagingen, zetten we even op de foto (sorry, Leon).

The way we like it!
Terug in High Wycombe, waar Fleur en Adam wonen, gaan we nog even aan de slag en mailen we onze CV´s naar Fleur, zodat ze die kan printen voor ons.
 Tijd voor job-hunting! We nemen de bus naar Perth en lopen alle hostels langs om de prikborden te scannen. Ook zoeken we het internet af naar vacatures, sturen verschillende mailtjes uit en bellen bedrijven naar aanleiding van hun vacatures. Op dag drie is het raak voor Joep. We nemen de benenwagen, de bus, de trein, de bus en weer de benenwagen en bijna twee uur later komen we aan op het bedrijventerrein waar we moeten zijn. Joep heeft een gesprek bij een bedrijf dat zonnepanelen op daken installeert. Twee uur later komt hij naar buiten; hij heeft de baan en kan de volgende dag beginnen! Yes! Om het te vieren, trakteren we onszelf op Fish & Chips!

Berggeitpierre zei

De panelen liggen reeds op ons dak, helaas Joep. Mag ooit als jullie terug zijn checken of het klopt. veel plezier nog

Patrick zei

Hi mates,

Goed om te horen dat alles goed gaat en joep al werk heeft. Hier gaat alles zn gangetje, beetje stresserig met op en neer ziekenhuis maar heb er een schitterende dochter voor terug gekregen :) de schoentjes moet ze nog iets voor groeien..

Okinomiyaki heb ik ook weer eens zin in, jammer dat dit hier lastig is te krijgen.

Liek succes met het vinden van een baan, ben benieuwd wat je gaat vinden.

Geniet ervan.

Groet,
Patrick
en een knuffel van Robyn.